Szablon

Sekcja "Szablon" stanowi centralne miejsce do zarządzania wielojęzycznością Twojej strony internetowej. Pozwala na definiowanie tłumaczeń treści w różnych językach oraz dostarcza narzędzia do zaawansowanej konfiguracji, takie jak dodawanie kodów HTML do kontenerów na stronie internetowej oraz personalizację szablonów wiadomości e-mail.

Tłumaczenia

Aby sprawnie zarządzać tłumaczeniami treści na swojej platformie w różnych językach, w panelu administracyjnym należy przejść do zakładki "Szablon" i tam wybrać opcję "Tłumaczenia". To spowoduje przekierowanie do widoku zarządzania tłumaczeniami. Na tym ekranie zobaczysz tabelkę, gdzie każda kolumna reprezentuje język dostępny na Twojej platformie. Twoim celem będzie uzupełnienie brakujących tłumaczeń, przeglądając odpowiednie wiersze. Po wprowadzeniu odpowiednich tłumaczeń w odpowiednich komórkach, nie zapomnij kliknąć przycisku "Zapisz", co spowoduje zapisanie wprowadzonych zmian i zaktualizowanie tłumaczeń na Twojej stronie internetowej. Następnie możesz kontynuować pracę nad tłumaczeniem innych treści, przechodząc do kolejnych stron tłumaczeń. Opcje do przemieszczania się między stronami można znaleźć w dolnej części ekranu, w prawym dolnym rogu. Zakładka "Tłumaczenia" pozwala profesjonalnie i sprawnie dostosować treści na twojej platformie do różnych języków, co z pewnością pomoże Ci poszerzyć zasięg swojego sklepu internetowego.

Szablony mailowe

W sekcji "Szablony mailowe" w panelu administracyjnym Twojego sklepu internetowego znajdziesz narzędzia do spersonalizowania treści wiadomości e-mail i SMS, które są wysyłane z platformy. To miejsce umożliwia dostosowanie komunikacji do indywidualnych potrzeb Twoich klientów oraz zachowanie spójności w komunikatach generowanych przez system.

Edycja istniejącego szablonu mailowego

Aby dostosować istniejący szablon mailowy, wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do sekcji "Szablony mailowe" w panelu administracyjnym.
  2. Znajdź wybrany szablon w widoku dostępnych szablonów mailowych.
  3. Wybierz opcję "Akcje," a następnie "Edytuj."

Otworzy się okno z formularzem, w którym będziesz mógł zdefiniować własną treść szablonu mailowego, dostosowując go do swoich potrzeb i preferencji. Po wprowadzeniu zmian, kliknij przycisk "Zapisz".

Typy szablonów mailowych

Wyróżnia się wiele typów szablonów mailowych.

  1. Custom (Niestandardowy) - Jest typem dedykowanym do niestandardowych wydarzeń w systemie platformy
  2. Default (Domyślny) - Nie jest przypisany do żadnej określonej akcji - jest typem który będzie stosowany przy e-mailach wysłanych ręcznie lub dla e-maili dla których nie określono typu
  3. Header (Nagłówek) - Jest to nagłówek każdej wiadomości e-mail. W systemie powinien istnieć tylko jeden szablon o tym typie.
  4. Footer (Stopka) - Jest to stopka każdej wiadomości e-mail. W systemie powinien istnieć tylko jeden szablon o tym typie.
  5. New Order (Nowe zamówienie) - Szablon wiadomości e-mail wysyłanej do klienta po złożeniu przez niego zamówienia
  6. Repository (Repozytorium) - Szablon wiadomości e-mail wysyłanej w związku z przesłaniem do użytkownika listy produktów, np. w celu przedstawienia oferty.
  7. Email Verification (Weryfikacja adresu e-mail) - Szablon wiadomości e-mail z linkiem weryfikacyjnym dla użytkownika

Znaczniki dostępne w szablonach mailowych

W szablonach mailowych istnieje możliwość korzystania ze znaczników, które w momencie wysłania zostaną dynamicznie podmienione na pewną treść. Poniżej przedstawiona została lista dostępnych znaczników dla poszczególnych typów szablonów e-mail.

Custom (Niestandardowy)

  1. :store - Nazwa sklepu
  2. :content - Zostanie podmienione na dynamiczną treść wygenerowaną przez platformę

Default (Domyślny)

  1. :store - Nazwa sklepu
  2. :content - Zostanie podmienione na dynamiczną treść wygenerowaną przez platformę

Header (Nagłówek)

  1. :user - Imię użytkownika, lub jego adres e-mail, jeśli nie podano imienia

Footer (Stopka)

  1. :store - Nazwa sklepu
  2. :href - Link do sklepu

New Order (Nowe zamówienie)

  1. :no - Numer zamówienia
  2. :status - Status zamówienia
  3. :shipment - Forma wysyłki
  4. :payment - Forma płatności
  5. :total_gross - Całkowita kwota brutto zamówienia
  6. :total_net - Całkowita kwota netto zamówienia
  7. :products_table[name,index,status,quantity,price,tax,total] - Tabelka z produktami z układem kolumn wskazanym w nawiasie kwadratowym. Dowolne kolumny można pominąć.
  8. :invoice_details - Dane do faktury
  9. :shipment_address - Adres do wysyłki

Repository (Repozytorium)

  1. :products_table[name,index,status,quantity,price,tax,total] - Tabelka z produktami z układem kolumn wskazanym w nawiasie kwadratowym. Dowolne kolumny można pominąć.
  2. :repository_href - Link do repozytorium (zbioru produktów), o ile istnieje

Email Verification (Weryfikacja adresu e-mail)

  1. :verification_url - Adres URL którego kliknięcie spowoduje zweryfikowanie adresu e-mail

Przywracanie Domyślnych Szablonów Mailowych

Jeśli chcesz przywrócić domyślne ustawienia dla szablonu mailowego, wykonaj poniższe kroki:

  1. Odnajdź szablon mailowy, dla którego chcesz przywrócić domyślne wartości, w widoku szablonów mailowych.
  2. Wybierz opcję "Akcje," a następnie "Przywróć domyślne."

To pozwoli przywrócić oryginalny szablon mailowy z domyślnymi wartościami. Dzięki tym funkcjom możesz spersonalizować i zarządzać treściami wiadomości e-mail w sposób dostosowany do potrzeb Twojego sklepu internetowego.

Kontenery

W sekcji "Szablon" -> "Kontenery" w panelu administracyjnym Twojego sklepu internetowego znajdziesz narzędzia do zarządzania strukturą HTML różnych sekcji na swojej stronie internetowej. Te sekcje mogą obejmować banery i inne elementy graficzne. Ponadto, masz możliwość tworzenia własnych kontenerów i wykorzystywania ich w artykułach na stronie.

Edycja kontenera

Aby dostosować ustawienia oraz treści w danym kontenerze, wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do widoku kontenerów w sekcji "Szablon" -> "Kontenery" w panelu administracyjnym.
  2. Odnajdź interesujący cię kontener, na przykład "Karuzela na stronie głównej", gdzie wyświetlane są banery na górze strony głównej.
  3. Wybierz ten kontener poprzez kliknięcie opcji "Akcje," a następnie "Edytuj."

Otworzy się widok edycji kontenera, który umożliwi dostosowanie umiejscowienia kontenera, pozycji (kolejność wyświetlania) oraz dodawanie lub usuwanie elementów przynależących do tego kontenera. Na przykład, w przypadku kontenera "Karuzela na stronie głównej" elementami są banery. W tym miejscu możesz dodawać nowe banery, usuwać istniejące, a także modyfikować ich treści. Aby dodać nowy banner do tego kontenera, kliknij niebieski przycisk "Utwórz" i wypełnij formularz, dostarczając informacje, takie jak zdjęcie, nazwa banera oraz inne niezbędne dane. Po wypełnieniu formularza, naciśnij przycisk "Utwórz."