W sekcji "Wymiana danych" znajdziesz narzędzia służące do uruchamiania i definiowania procesów synchronizacji danych, np. z zewnętrznymi systemami ERP. Ponadto, możesz tworzyć lub wczytywać kopie zapasowe danych, co zapewnia bezpieczeństwo Twoich informacji.
Zakładka "Synchronizatory" to miejsce zaawansowanej konfiguracji synchronizacji danych opartej na plikach CSV i XML. Tutaj masz kontrolę nad procesami, w których określasz, które pliki CSV lub XML ich dotyczą, jak często procesy te powinny być uruchamiane, oraz jakie dane mają być aktualizowane. To narzędzie pozwala na automatyczne dostosowywanie danych na stronie.
Zakładka "Import pliku" działa podobnie do "Synchronizatorów". W tym przypadku jesteś w stanie ręcznie przesyłać pliki CSV, a zmiany w nich zawarte zostaną zaimportowane do platformy. Jest to idealne rozwiązanie, gdy potrzebujesz jednorazowo zaktualizować dane na swojej stronie, poprzez wczytanie konkretnego pliku CSV.
W sekcji "Importery" masz możliwość efektywnego zarządzania istniejącymi integracjami pomiędzy Twoim sklepem internetowym a systemami ERP. To tutaj precyzyjnie definiujesz, jak te integracje powinny działać, określasz częstotliwość ich uruchamiania, dostarczasz niezbędne dane dostępowe i precyzyjnie determinujesz, jakie konkretne dane powinny być integrowane z Twoją platformą.
Zanim uruchomisz jakikolwiek importer, kluczowym krokiem jest jego prawidłowa konfiguracja. W zakładce "Importery," znajdź odpowiedni importer, który Cię interesuje. Na przykład, jeśli planujesz importować dane z programu IFirma, zlokalizuj na liście importerów pozycję o nazwie "IFirma." Zanim przystąpisz do uruchamiania importera, upewnij się, że dysponujesz wszystkimi niezbędnymi danymi autoryzacyjnymi. Aby skonfigurować dany importer, wybierz go poprzez kliknięcie "Akcje," a następnie "Edytuj." Pojawi się okno z formularzem, które musisz wypełnić niezbędnymi informacjami.
Formularz konfiguracji importera zawiera dwa kluczowe pola: Harmonogram oraz "Niestandardowa częstotliwość." Pole "Harmonogram" pozwala Ci wybrać z rozwijanej listy częstotliwość uruchamiania importera, na przykład co minutę, co 5 minut, co godzinę itd. Jeśli potrzebujesz niestandardowego harmonogramu, wykorzystaj pole "Niestandardowa częstotliwość." Format tego pola jest oparty na formacie programu cron, co daje Ci dużą elastyczność w dostosowywaniu harmonogramu pracy importera. Więcej informacji na temat formatu tego pola znajdziesz tutaj.
Pozostałe pola w formularzu konfiguracji importera są zależne od rodzaju importera, który edytujesz. Na przykład, importer "IFirma" będzie posiadał różne pola w porównaniu do importera "Enova365." Uzupełnij te pola, a następnie kliknij "Zapisz."
{info.fa-lightbulb-o} Uwaga: Niektóre ustawienia związane z konfiguracją importerów znajdziesz także w zakładce "Konfiguracja" -> "Zaawansowane" -> "Wtyczki." W tym miejscu możesz dostarczyć dane takie jak hasło, login, tokeny i inne informacje niezbędne do autoryzacji i autentykacji z systemami ERP.
Jeśli potrzebujesz uruchomić import danych z określonego systemu ERP tylko raz, wykonaj następujące kroki:
Importer rozpocznie proces importu danych, który może potrwać kilka minut. W tym czasie platforma może pozostawać nieresponsywna, co jest związane z pracą importera.
Zakładka "Eksportery" stanowi odpowiednik zakładki "Importery", jednakże w przypadku eksporterów konfigurujesz integracje, które eksportują dane z Twojego sklepu internetowego do systemów ERP. W ramach tej sekcji masz możliwość ustawić harmonogram uruchamiania eksportu oraz wybierać, jakie konkretnie informacje chcesz przekazać do systemu ERP, takie jak zamówienia, faktury czy inne dane.
Proces konfiguracji eksportera jest podobny do konfiguracji importerów. Rozpocznij, odnajdując eksporter, który Cię interesuje, a następnie kliknij na nim opcję "Akcje" i wybierz "Edytuj." Otworzy się okno z formularzem konfiguracji eksportera, w którym będziesz mógł wprowadzić niezbędne dane. Po dokładnym wypełnieniu formularza, potwierdź ustawienia, klikając "Zapisz."
Jeśli potrzebujesz jednorazowo uruchomić eksport danych z Twojego sklepu internetowego, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Eksporter rozpocznie proces eksportu danych, co może zająć pewien czas. W tym okresie platforma może być nieresponsywna ze względu na pracę eksportera.
Sekcja "Kopia zapasowa" to miejsce, w którym możesz generować kopie zapasowe danych na Twojej platformie. Ponadto, istnieje opcja importowania wcześniej utworzonych kopii zapasowych w celu przywrócenia danych. Jednak ważne jest, aby zachować ostrożność, ponieważ przy procesie importu kopii zapasowej istnieje ryzyko utraty obecnych danych. Wybierając, które zasoby uwzględnić w kopii zapasowej, konieczne jest dokładne określenie, co jest istotne z punktu widzenia zachowania bezpieczeństwa danych.
Aby wyeksportować aktualną bazę danych platformy do pliku w formacie ZIP, udaj się do sekcji "Eksportuj Plik ZIP" w zakładce "Wymiana danych" -> "Kopia zapasowa". Tam znajdziesz prosty formularz, w którym możesz określić, które pliki i tabele bazy danych należy uwzględnić w kopii zapasowej. Po wybraniu interesujących Cię danych, naciśnij przycisk "Eksportuj plik", aby rozpocząć proces tworzenia kopii zapasowej.
Aby przywrócić kopię zapasową na platformie, przejdź do sekcji "Importuj plik ZIP" w zakładce "Wymiana Danych" -> "Kopia zapasowa". Tutaj znajdziesz pole, w którym możesz wskazać plik kopii zapasowej w formacie .zip. Po wgraniu pliku, kliknij "Import pliku", aby rozpocząć proces przywracania kopii zapasowej.
{danger.fa-exclamation} Warto pamiętać, że importowanie kopii zapasowej może prowadzić do utraty danych. Dlatego zachowaj szczególną ostrożność podczas tego procesu, aby uniknąć nieodwracalnych konsekwencji.