FAQ

Poniższa sekcja zawiera odpowiedzi na często zadawane przez administratorów pytania. Zachęcamy do zapoznania się z udzielonymi wyjaśnieniami.

Jak wprowadzić dane mojej firmy do platformy?

Aby przeprowadzić wstępną konfiguracje platformy, w szczególności wprowadzenie danych swojej firmy, należy udać się do zakładki "Konfiguracja"->"Zaawansowane". Znajdziemy tam wiele zakładek, a każda z nich wyposażona jest wiele opcji. Wstępną konfiguracje związaną z wprowadzeniem danych firmy można przeprowadzić poprzez odwiedzenie następujących zakładek.

  1. Globalne: Możemy tutaj m.in. wprowadzić kontaktowy numer telefonu czy adres e-mail do właściciela platformy, pod który mogą zgłaszać się klienci.
  2. Dane firmy: W tej zakładce należy uważnie wypełnić wszystkie pola. Będą to dane które zostaną wyświetlone m.in. w stopce witryny.

Co w przypadku, gdy zmieni się adres IP serwera z WebAPI Symfonia Handel?

Adres WebAPI może zmienić administrator platformy. Zmiany adresu dostępu do WebAPI dokonujemy w menu panelu administracyjnego przechodząc do "Konfiguracja"->"Zaawansowane"->"Wtyczki". Należy poprawnie wypełnić pola "GUID" oraz "Web API" w sekcji "Symfonia.pl", po czym kliknąć "Zapisz".

W jaki sposób mogę dostosować graficznie platformę?

Administratorzy platformy mogą samodzielnie wprowadzić proste zmiany graficzne. Aby to zrobić, przechodzimy do zakładki "Konfiguracja"->"Zaawansowane"->"Szablon". Znajdziemy tutaj podstawowe opcje związane z dostosowaniem graficznym platformy. Możemy tutaj zmienić logo, faviconkę oraz wiele innych ustawień. Po wprowadzeniu wszystkich zmian należy kliknąć przycisk "Zapisz". Aby zmienić kolorystykę na platformie, należy w tej samej zakładce odnaleźć sekcje z kolorami. Najistotniejsze kolory, które warto dostosować to

  1. Główny
  2. Kontrastujący
  3. Dodatkowy

Pamiętaj, aby po zmianach w kolorach, oraz po kliknięciu przycisku "Zapisz", kliknąć czarny przycisk "Skompiluj szablon". Operacja może potrwać kilkanaście sekund i spowoduje skompilowanie szablonów HTML i CSS na nowo. Po wykonaniu tej operacji, warto również wybrać w prawym górnym rogu ikonkę klucza, a następnie kliknąć "Wyczyść cache". Wymusi to odświeżenie wszelkich zmian na platformie.

Jak zmienić, dodać lub usunąć banery?

Aby zarządzać banerami, należy przejść w panelu administracyjnym do zakładki "Szablon" > "Kontenery". Znajdziemy tutaj widok z tak zwanymi kontenerami. W uproszczeniu, kontenerami określamy sekcje na platformie widziane od strony klienta. Może to być przykładowo: Sekcja z banerami, zgody w koszyku, czy też linki w menu w stopce platformy.

  1. Karuzela na stronie głównej: jest to kontener przechowujący banery na stronie głównej, znajdujące się pod nagłówkiem. Należy kliknąć "Akcje" -> "Edytuj" aby przejść do widoku edycji pozycji należących do kontenera. Można tam dowolnie ustawiać banery.
  2. Banery na stronie głównej: jest to kontener przechowujący banery znajdujące się nad stopką (na dole strony głównej).
  3. Menu główne: jest to kontener składający się z linków. Linki będą wyświetlane w stopce platformy.

Uwaga! Podczas dodawania banerów konieczne jest zachowanie tej samej rozdzielczości dla każdego z nich. W przypadku różnic w rozdzielczościach wystąpią problemy z estetyką wyglądu, co będzie miało negatywny wpływ na ostateczny efekt wizualny. Warto także, aby rozmiar banerów był dostatecznie niski, aby przyśpieszyć ładowanie platformy przez klientów.

Jak zmienić, dodać lub usunąć formy dostawy?

Po przejściu w lewym menu panelu administracyjnego do zakładki "Konfiguracja", a następnie "Wysyłki" zostaniemy przekierowani do widoku konfiguracji form dostawy. Możemy tam dowolnie zarządzać wszystkimi dostępnymi dla klientów formami wysyłki. Aby dokonać edycji istniejącej przesyłki, należy przy interesującym nas wierszu wybrać "Akcje"->"Edytuj". Po wprowadzeniu zmian należy kliknąć "Zapisz zmiany". Aby utworzyć nową wysyłke, należy kliknąć przycisk "Utwórz" i wypełnić formularz tworzenia wysyłki.

Jak zmienić, dodać lub usunąć formy płatności?

Po przejściu w lewym menu panelu administracyjnego do zakładki "Konfiguracja", a następnie "Płatności" zostaniemy przekierowani do widoku konfiguracji płatnościami. Wybierając "Akcje">"Edytuj" przy dowolnej płatności, możemy m.in. wybierać to, dla jakich form wysyłki dana płatność ma być dostępna. Pole "Aktywność" określa, czy dana forma płatności jest widoczna dla klientów, czy nie. Aby dezaktywować wybraną formę płatności, należy odznaczyć pole wyboru "Aktywność", a następnie kliknąć przycisk "Zapisz".

Jak mogę zalogować się na konto klienta mojej platformy?

Administrator platformy ma możliwość logowania się na konto dowolnego klienta, podczas gdy handlowcy mogą logować się na konta klientów do nich przypisanych. Aby zalogować się na konto klienta, należy w panelu administracyjnym przejść do zakładki "Użytkownicy" -> "Klienci". Następnie w tym widoku wystarczy odnaleźć interesujące nas konto klienta w tabelce i wybrać opcję "Akcje" -> "Autoryzuj". Po wykonaniu tej operacji, zostaniemy przeniesieni na stronę główną platformy, gdzie będziemy zalogowani jako wybrany klient. Z tego poziomu, będziemy mogli swobodnie korzystać z platformy, mając dostęp do wszystkich funkcji, tak jakbyśmy byli zalogowani jako ten konkretny klient.

Symfonia - w jaki sposób wykluczyć wybrane importowane magazyny?

Jeśli wśród aktywnych magazynów w Symfonia Handel znajduje się magazyn który chcesz wykluczyć z importu, należy przejść do zakładki "Symfonia" -> "Konfiguracja" -> "Ustawienia importu". Odszukaj pole "Symfonia - Wykluczone magazyny" w którym możesz wybrać magazyny, które chcesz, aby były ignorowane podczas uruchomienia importera "Symfonia", bez względu na to, czy jest to magazyn aktywny czy nie. Uruchomienie importera "Symfonia" spowoduje usunięcie z platformy wykluczonych magazynów, jeśli taki istnieje.

W jaki sposób mogę powiązać produkty w grupę wariantową?

Istnieje możliwość utworzenia grupy wariantowej w skład której wejdą produkty, które w jakiś sposób są ze sobą powiązane - na przykład różne rozmiary tego samego modelu butów. Aby utworzyć taką grupę, udaj się do zakładki "Asortyment" -> "Grupy produktowe" w panelu administracyjnym. Utwórz tam nową grupę typu "Wariant". Zostaniesz przekierowany do widoku edycji grupy wariantowej. Znajdziesz tam sekcje "Pozycje przynależące do grupy" do której możesz dodawać wybrane produkty - istnieje także możliwość wybrania całej kategorii lub producenta - wtedy do grupy wariantowej będą należały wszystkie produkty należące do kategorii lub producenta. Po dodaniu interesujących cię produktów, zapisz zmiany. Wariantowość zostanie ukazana na karcie produktu w nowej zakładce "Warianty".

W jaki sposób ustawić linki w stopce platformy?

Zarówno w stopce platformy jak i w menu bocznym dostępnym dla rozdzielczości mobilnych widoczne są linki którymi można zarządzać z poziomu panelu administracyjnego. Aby to zrobić, przejdź do zakładki "Szablon" -> "Kontenery". W widoku odszukaj wiersz o nazwie "Menu główne", a następnie przejdź do "Akcje" -> "Edytuj". Zostaniesz przeniesiony do widoku edycji kontenera "Menu główne" z którego brane są linki wyświetlane w stopce oraz menu. Możesz tam swobodnie dodawać nowe linki, a także usuwać lub modyfikować istniejące. Po wykonaniu zmian kliknij "Zapisz", a nastepnie wyczyść cache.

W jaki sposób mogę zarządzać zapytaniami ofertowymi złożonymi przez klientów?

Zapytania ofertowe złożone przez klientów mogą być zarządzane z poziomu panelu administracyjnego. W tym celu, należy przejść do zakładki "Użytkownicy" -> "Formularze". W dostępnym widoku znajdą się rekordy reprezentujące m.in zapytania ofertowe, prośby o kontakt i tym podobne.

Czy jest możliwość zmiany domyślnego sortowania produktów na platformie?

Aby zmienić domyślne sortowanie produktu, przejdź do "Konfiguracja" -> "Zaawansowane" -> "Produkty". Pole "Domyślne sortowanie" w niniejszej zakładce dotyczy pola według którego produkty mają być sortowane w zbiorach produktów - m.in. na podstronie kategorii lub w wyszukiwarce.

W jaki sposób zmienić adres oraz nazwę firmy na podstronie “Kontakt”?

W panelu administracyjnym przejdź do zakładki "Treść", a następnie "Artykuły". W widoku zarządzania artykułami odszukaj artykuł o tytule "Kontakt", po czym wybierz po prawej stronie "Akcje" -> "Edytuj". Zostaniesz przekierowany do widoku edycji wierszy na podstronie /kontakt. Każdy wiersz składa się z kolumn - w przypadku podstrony /kontakt domyślnym ustawieniem jest jedna kolumna w każdym z wierszy. Ponownie przejdź do "Akcje" -> "Edytuj", aby przejść do widoku kolumn. Z niniejszego poziomu można już bezpośrednio wpływać na treści sekcji na podstronie.

Czy klient platformy może sam wybierać termin płatności?

Nie, do klienta jest przypisany tylko jeden termin płatności. Aby zmienić termin płatności dla wybranego klienta przejdź do widoku zarządzania użytkownikami, a następnie przy wybranym użytkowniku wybierz "Akcje" -> "Edytuj" i odszukaj pole zmiany terminu płatności

Symfonia: Dlaczego przy produkcie widnieje komunikat “zakup niemożliwy”, mimo tego, że towar dostępny jest na stanie?

Produkt może być niemożliwy do zakupu przez klienta z powodu braku dostępności jego ceny. Jeśli klient nie ma przypisanego cennika zawierającego cenę danego produktu, wówczas zakup takiego produktu nie będzie możliwy z jego punktu widzenia.

Symfonia: W jaki sposób można zarządzać subkontami

Aby zarządzać subkontami, zaloguj się na wybrane konto klienta poprzez przejście do zakładki „Użytkownicy” -> „Klienci”. Przy wybranym kliencie kliknij „Akcje” -> „Autoryzuj”. Następnie, na podstronie „Moje konto”, wybierz ikonę „Subkonta”. W tym miejscu możesz zarządzać subkontami.

W jaki sposób umożliwić zamawianie towaru bez stanu magazynowego?

Opcja jest dostępna do włączenia w panelu administracyjnym w zakładce "Konfiguracja" -> "Zaawansowane" -> "Zamówienia" -> "Wyłączona kontrola stanów magazynowych"

Jak dodawać pliki na karcie produktu?

Istnieje możliwość przypisywania załączników do produktów. Można to zrobić przechodząc do zakładki "Asortyment" -> "Produkty / Usługi" -> Przy wybranym produkcie klikamy "Akcje" -> "Edytuj", kolejnie przechodzimy do zakładki "Pliki".

Jak aktywować funkcjonalność zbiorczego dodawania produktów do koszyka?

Aby aktywować możliwość zaznaczania produktów z wyfiltrowanej listy, np. z wyszukiwarki, należy przejść do zakładki "Konfiguracja" -> "Zaawansowane", po czym przechodzimy do "Produkty" i zaznaczamy opcje "Wielokrotny wybór produktów do koszyka". Po zaznaczeniu opcji należy kliknąć "Zapisz".

Jak zmienić strukturę lub treść e-maili wysyłanych automatycznie przez platformę?

Treści e-maili wysyłanych przez platformę mogą być dowolnie zmienianie. W tym celu należy przejść do zakładki "Szablon" -> "Szablony mailowe". Z tego poziomu, można wybrać szablon który nas interesuje i dowolnie go zmieniać. Przy zmianie treści lub struktury szablonów e-mail nie należy modyfikować pola "Domyślny tytuł", ponieważ służy on do identyfikowania właściwych szablonów.

W jaki sposób działa przycisk 'Zadaj pytanie' na karcie produktu?

Pytanie zadane przez klienta za pomocą przycisku "Zadaj pytanie" jest wysyłane zarówno do klienta jak i na adres e-mail zdefiniowany w zakładce "Konfiguracja" -> "Zaawansowane" -> "Skrzynka e-mail" -> Pole "Adres e-mail do powiadomień". Należy upewnić się, że w tym polu podano właściwy adres e-mail.

W jaki sposób skonfigurować połączenie z serwerem mailowym do systemowych e-maili?

Aby skonfigurować integracje z serwerem mailowym, należy przejść do zakładki "Konfiguracja" -> "Zaawansowane", a następnie "Skrzynka email".